Sunday, June 17, 2007

Helg

Det er alltid så mye vanskeligere å komme meg i seng på søndagskvelder enn andre kvelder i uka. Det er noe med at så fort jeg sover nå, så er det ikke helg lenger. Jeg vil gjerne tviholde på helga mi så lenge som muli, det hjelper ikke hvor trøtt jeg er.

Jeg har akkurat hatt min første edru helg på lenge. Etter skoleåret var over har jeg brukt en måneds tid på å ta igjen for alt sosiallivet det ikke ble tid til som dobbel bachelor student. Jeg tok igjen for alle lørdags nettene boyd over økonomiboeker. Men til slutt ble jeg lei festing, og særlig etter å våkne søndager med bildebevis på for eksempel løve-samtaler jeg ikke husker noe av, fant jeg ut at nå var det nok.



Denne helga har jeg også vært ute, men ute i naturen. I dag har jeg og kjæresten vært på treasure hunt. Vet ikke om det finnes i Norge, men i USA (og andre land tror jeg) har vi en organisasjon som gjemmer små bokser, og gir GPS koordinatene på websider. Man får et utgangspunkt, etter det må man følge en GPS leser, så lete. Mange spør meg hva får dere da? er det bra premie eller? men man får ingen verdens ting. Man bare skriver navnet sitt og går videre. Evt kan man lage egne regler, ta med piknik, ha premie til den som finner boksen, ha sex der man finner den (med mindre det er folk rundt) mulighetene er uendelige. Uansett, har man som liten drømt om å bli detektiv når man blir stor, for så å aldri helt komme over den drømmen, så er dette utrolig gøy. Kombinert med å spise lunch på veien, og en nyforelska kjæreste (vi har vært sammen i tre år, men i dag oppførte han seg innmari nyforelska) så er dette oppskriften på en perfekt dag for min del :)

Her fant vi boksen i dag, i ett pittelite hull i et tre



Fant forresten ogsaa ett vann som var dekt av noe groent, saa det ikke saa ut som vann lenger. Jeg syntes det var fasinerende. Foelte liksom man kunne gaa paa det, men da hadde jeg nok blitt temmelig vaat.




Disse plantene var soete, mest på grunn av navnet sitt. Cat tails, eller kattehaler på norsk



Loerdag var vi innom baren til en kompis av kjaeresten, for å spise middag bare. Det er så koslig aa dra dit, for der er alltid så mye kjentfolk. Har liksom blitt favorittbaren min her, uten at det egentlig er noe spesielt med den. Foeler at theme sangen til Cheers forklarer det best "you wanna go where everybody knows your name".

Det var min helg.

2 comments:

Lothiane said...

Treasure hunt høres egentlig ut som god gammel orientering. Sikkert gøy, spesielt med en forelsket kjæreste. ;)

Jeg forstår godt hva du mener med å ha en favorittbar... det at folk kjenner deg igjen og hilser betyr mye. :)

Minneapolise said...

Det er nok en del som orientering, men jeg liker at det er bare oss, og at vi kan lage de reglene vi vil :)
Er noe med ordet orientering som gjoer at det hoeres saa mye kjedeligere ut.. mulig det ikke er det i virkeligheten.