Thursday, June 28, 2007

This is me - Sommermeme

Jeg ble tagga for første gang, av hjerterdame. Det er noe med å svare på spørsmål om meg selv som får meg til å føle meg som en kjendis, så det sier jeg aldri nei takk til. Here goes:

Bilde av meg:

(Her kan man sensurere som man vil.)



















2. Tre positive ting om meg.

- Jeg har en positiv innstilling til det meste

- Helt uten å være religiøs så prøver jeg mitt aller beste å leve etter ”vær mot din neste som du vil din neste skal være mot deg” eller hva det nå heter.

- Jeg er veldig ærlig og til å stole på


3. Tre negative ting om meg.

- Jeg bor på et annet kontinent enn veldig mange jeg er glad i, og det var mitt valg. Siden jeg flytta hit har jeg også vært ganske dårlig på å holde kontakta med folk, fordi livet mitt har blitt veldig travelt.

- Jeg er utrolig treig, og alltid seint ute

- Jeg var veldig smart som liten, noe som gikk over etterhvert. Siden blir jeg lett skuffa over å ikke være best i alt, samtidig som jeg ikke vil bruke all min tid på å bli best i en ting. Jeg vil helst være best uten å forsøke for hardt.


4. Det livet har lært meg/et godt råd:

Å flytte rundt til diverse steder jeg ikke kjente noen fra før har lært meg mye om hva som er viktig i livet. Å virkelig tenke over hva som er rett for meg, og hva som vil gjøre meg lykkeligst i lengden. Det er lett å tenke for mye på hva som er normalt, hva som vil imponere andre, hva man burde gjøre osv, men det er bare jeg som vet hva som er best for meg. I Boston bodde jeg hos en familie som var veldig vellykka på utsiden, men som på innsiden var de mest messed up og ulykkelige folka jeg noen gang har møtt. Jeg vil heller ha venner som jeg kan være meg selv rundt, og som liker meg akkurat som jeg er, enn at ukjente skal se opp til meg.



5. Hvordan oppfatter du deg selv?

Jeg er vanskelig å forklare sånn kort, nerd i forkledning er det nærmeste jeg kommer. Jeg er veldig varierende. Noen dager vil jeg helst bare være hjemme i pyjamas og gjøre ingenting, andre dager vil jeg helst ut og være så sosial som mulig. Jeg har ikke en ting som er min ting, men liker veldig mye forskjellig, og kan lett bli lei om jeg gjør for mye av det samme. Jeg er sta, aksepterende, lat, hard working, sofagris, energisk, ærlig, tøff, pysete osv. Som et resultat er vennene mine veldig forskjellige fra hverandre, men de appelerer alle til en eller annen side av meg. Det er nok en passe størrelse nerd inne i meg, men det er ikke det folk tar meg for når de møter meg.


6. I dag har jeg følt meg:

Utålmodig fordi jeg har venta på en som skal fikse airconditioneren vår hele dagen, men også spent og glad fordi jeg får besøk av familien om en uke, og har vært ute og handla ting vi trenger til det innimellom ventinga.


7. Livssituasjon:

Fra jeg var 18 har jeg flytta rundt en del. Først videregående i Ålesund, så folkehøgskole i Drammen, skole og jobb i Oslo, før Au Pair et år i Boston, men nå har jeg endelig slått meg til ro for en stund i Minneapolis. Akkurat nå nyter jeg sommeren, men ellers tar jeg to bachelorgrader samtidig på University of Minnesota (økonomi og merkedsføring/ledelse), et himla stress. Så bor jeg sammen med kjæresten min, og Peanut (verdens søteste chinchilla som jeg er stemor for).











8. Ferieplaner:

Om en uke kommer familien min (det vil si mamma, pappa, og yngstebror) til USA for første gang. På tide siden jeg har vært her i tre år allerede. Jeg gleder meg innmari til å vise dem livet mitt her, jeg har et veldig nært forhold til familien min og skulle gjerne hatt dem nærmere. Mens de er her skal vi en liten rundtur opp nord. Først til Duluth, så kjører vi oppover langs Lake Superior til vi kommer til Canada. På vei tilbake skal vi få låne en svær sju soveroms hytte ved en innsjø av en jeg jobber for.

Etter at familien har dratt kommer jeg og kjæresten til å dra til Florida en tur, for å besøke en av bestekompisene til kjæresten, og også feriere litt i Key West :)



9. Beste med sommeren/sommerminne:

Beste med sommeren er sola. Jeg hopper rundt og synger så fort sola titter frem på våren, mens vinteren tilbringes nærmest i dvale. Og så bor jeg rett ved dette vannet:












10. Disse tagger jeg:



Kommer ikke på flere som ikke er tagga allerede, men hvem som helst som har lyst.



4 comments:

mirakel said...

Dette var morsomt. Nå føler jeg ihvertfall at jeg kjenner deg litt bedre. ;)

Minneapolise said...

Det er bra det ikke ble for kjedelig :)

Esquil said...

takk for taggen :) mulig jeg ikke skrev like utfyllende, men jeg har da prøvd.

nerdeforkledningen din er forresten god.

Minneapolise said...

Litt sminke funker like bra som brillene til Clark Kent