Friday, July 20, 2007

Mine 5

Ble tagget til dette memet for lenge siden, men har hatt så mye å skrive om i det siste, at jeg sparte det for latere dager. Som i dag. Har egentlig mye jeg vil skrive om, men orker ikke. Trenger kaffe og er stuck på jobb. Så her kommer mine fem (utvida litt jeg):

Fem jobber jeg har hatt i mitt liv:
- Jeg har jobbet på to ulike gullsmeder, i flere år faktisk. Jeg som ikke hadde hull i ørene en gang da jeg begynte. Men det har vært veldig gøy, og jeg liker godt å jobbe i butikk. Får prata mye med folk, og jeg liker salg generelt, å måtte finne akkurat rette fremgangsmåten til hver person. Og så har jeg hatt verdens kosligste medarbeidere, det har mye å si!
- Jeg er parkeringsvakt på skolen min. Med studentvisum har jeg ikke lov å arbeide utenfor campus, noe som er litt kjedelig innimellom. Akkurat nå nyter jeg å ha korte uker og en fleksibel og lat jobb, men jeg håper på å få arbeidstillatelse snart, blir litt stressa av å ikke få erfaring på cv-en.
- Begynte å jobbe somre da jeg var femten. Jobba på fabrikk, der jeg i tillegg til å jobbe i selve fabrikken hjalp til på kontoret, vaska vinduer (med lift, det var faktisk en morsom sommer), malte parkeringsplass og forskjellig annet. En jobb med variasjon.
- Jeg oversetter dokumenter fra norsk til engelsk, for en forfatter i Minneapolis.
- Jeg sitter barnevakt. Liker unger veldig godt, men har ikke lyst på egne før jeg er sånn ca 50, så da passer det godt å få betalt for å låne andres. Har også vært vikar i barnehager hjemme.


Fem steder jeg har bodd:
- Sykkylven, Sunnmøre
- Ålesund, også Sunnmøre
- Drammen, Nært Sibir?
- Oslo, som i hovedstaden ja..
- Boston, Massachussets, USA
(Og nå bor jeg i Minneapolis, Minnesota)


Fem steder jeg har feriert:
- Hellas er og blir mitt favorittland (Når jeg først er inne på syden har jeg også vært i Spania noen ganger).
- Florida, i bryllup til venner av kjæresten
- Los Angeles/San Fransisco, skoletur med folkehøgskolen, var også til England på videregående.
- New York, fem ganger, uten å ha vært på en eneste turistattraksjon.
- Sverige og Danmark, har jeg vært på familieferie i noen ganger.


Fem av mine favorittretter:
- Mormors potetball
- Pappas lasagne
- Kjærestens grilla filet mignon
- Skalldyr, det meste, men særlig krabbe
- God meksikansk

Fem steder jeg skulle likt å ha vært nå:
- Hellas
- Hjemme i senga
- Norge
- London
- Et hvilket som helst sted jeg kunne samla alle jeg er glade i på samme stedet.

Fem personer jeg tror kommer til å svare på dette:
Nå har vel de fleste svart på den for lenge siden, så lar denne stå åpen jeg.

5 comments:

Anonymous said...

Her på knatten er det natt nå, men jeg ville bare si takk for besøkene i bloggen, det er litt rart å tenke på at du langt der inne i internettet har vært like i traktene jeg frekventerer ofte.

Og jo! Jeg tenkte ut noe jeg skulle si til deg mens jeg var ute og plukket blåbær i dag. Men det får vente til i morgen. Nu er det soving her :-)

Minneapolise said...

Hih, jeg har bodd så mange steder, så det er kanskje ikke så rart. Det var rarere da en annen blogger fant meg på facebook og vi hadde felles bekjente, i tillegg til at hun var nye dama til eksen til en venninne av meg, så jeg har hørt om henne før liksom.

Og så er det litt rart at jeg har følt meg hjemme like ved Sognsvann, og nå føler jeg meg hjemme i en by på et annen kontinent.

Morsomt at du tenkte på meg mens du plukka blåbær, er jeg hjemme på vestlandet på høsten kan man ofte finne meg i en blåbærtue med blåfarge utover ansikt og hender, namm :)

Men nå gjør du meg nyskjerrig! Og så må jeg vente to netter på å finne ut (7 timers tidsforskjell gjør vel at jeg legger meg omtrent akkurat når du står opp)...

Sov godt da :)

Anonymous said...

Der kan du se, verden er ikke så stor alikevel :-)

Altså, det jeg ville si var dette: jeg tror noe av grunnen til at i alle fall jeg liker bloggen din (fra første øyeblikk, og lenge før du sa hei i min) er at du, i forskjell til mange andre bloggere, har en nerve som er gjennomgående. Denne nerven gir bloggen din en veldig nær og fin personlighet. Dette er ikke mulig å fake. Jeg tror ikke jeg er alene om å fange opp dette. Det finnes mange koselige blogger/bloggere, så absolutt, men ikke alle klarer å blogge med en tydelig personlighet, sånn som du. Så mitt råd er at du ikke fokuserer så mye på eventuelle endringer, rett og slett fordi du da kan komme bort fra dette genuine som er deg. Det finnes nok av upersonlige temablogger, jeg vil ikke at du skal bli en av dem!


:-)

Gretten said...

I'm back!

Minneapolise said...

HvaHunSa: Ååh, prøver du å bli min favorittleser? :D

Personligheten min hadde jeg nok ikke klart å gjemme om jeg så hadde prøvd. Når jeg ba om tilbakemelding var det mer for å skrive mitt beste, og ut av nyskjerrighet, enn fordi jeg ville forandre bloggen noe særlig. Kommer nok til å fortsette å skrive akkurat det som detter i hodet på meg (og det er mye rart), don`t worry :)

Gretten: Damnit, jeg som skulle snike inn en kattepost i dag mens du var på ferie. Det får bli sauer istedet da :)

Hatt en fin tur?